saalbach en omgeving

7 juli 2015 - Saalbach-Hinterglemm, Oostenrijk

Zondag 5 juli, Maandag 6 en dinsdag 7 juli
Zondag was onze relax dag. We zijn dan nog net naar Saalbach gelopen en daar de gondel naar boven genomen. Beetje rond gekeken en bakkie gedaan en daarna weer naar beneden gegaan met de gondel. Daarna een beetje gehangen in de tuin van het hotel, ook wel eens lekker

Maandag het ontbijt en de lunch in het hotel gegeten. Daarna wandelschoenen aan en heb ik een stuk met dirk samen gelopen. Phae had nog even wat rust nodig. Om 2uur zou er een roofvogelshow zijn bij een alm. Dus naar de alm gelopen en phae kwam er ook later heen. De roofvogelshow werd een roofvogel uitleg. De oehoe was echt mooi om te zien, jammer dat ze niet hebben gevlogen. Daarna weer in de hoteltuin gezeten en gegeten.
Dinsdag na het ontbijt zijn we in de auto gestapt. We gingen vandaag een beetje toeren. We zijn naar de grossglockner hochalpenstrasse gereden. Een tol pas nabij de hoogste berg van oostenrijk. De berg zelf is 3798 meter hoog. De pas is 48 km lang en je bereikt een hoogte tot 2504. We hebben gereden tot de kaizer Frans-jozef en daar de auto geparkeerd. Phae en ik hebben de tandradbaan naar de gletsjer genomen en dirk bleef boven. De sneeuw was nog een heel eind weg dus na even hadden we het wel gezien. In de auto en nog iets meer dan een uurtje terug gereden.
Dit is onze laatste avond hier. Zo nog onze spulletjes inpakken en dan morgen weer een stuk rijden. We hebben een hotel in de buurt van Frankfurt, ongeveer 5 uurtjes rijden. Het einde van de vakantie komt toch nu echt dicht bij.....