Toch maar weer verder

3 juli 2015 - Wertschach, Oostenrijk

Vrijdag 3 juli
We wilde de waterval aan het het einde van het dal bekijken en om daar te komen moesten we een stukje met de auto. Nu konden we wat spullen achter laten maar we konden ook alles mee nemen en na de waterval een stuk gaan rijden en dan daar wel weer zien.

Ik had een aantal optisch gezien. Zowel voor het rijden als voor een camping dus rond 11 uur gingen we op pad. Zo als gezegd eerst naar de waterval. Parkeren kostte 3 euro en de entree voor de waterval van 2,50 pp. Het was 500 traptreden omhoog. Na een kwartier waren we er. Het was niet de mooiste waterval die ik heb gezien en je kon er lang niet zo dichtbij komen als in Zweden vorig jaar. Maar weer naar beneden en om 13 uur zaten we in de auto. We zijn richting Tolmin gereden. Onderweg nog even wat gegeten. Samen 1 soep want meer had de uitbater niet meer.

Via Tolmin doorgereden langs de Sloveense alpen. Het was inmiddels 4 uur. We hadden de keuze, of de pas op richting trieste of doorrijden naar Oostenrijk. De camping die ik gezien had in trieste stond als omschrijving bij dat deze zich bevond tussen haarspeldbocht 49 en 50. Volgens de navi was het nog een uur rijden maar we wisten zeker dat meer zou worden want de navi denkt dat je er 90 kan rijden en baseert daar de tijd op en harder dan 50 is bijna niet mogelijk.

Een andere optie was een camping in net over de grens, via een klein stukje Italië, in Oostenrijk. Dit was nog een stuk andere pas rijden maar die was minder lang. Ook die zou nog een uur rijden zijn en uiteindelijk maar voor die optie gekozen. Dat zou ook gunstiger zijn voor morgen.

Uitgekomen bij camping am bauernhof. Zo als het al zegt, aan de boerderij. Kleine camping met keurig sanitair. Daar kunnen andere campings nog wat van leren. We hebben zelf nog maar een keer macaroni gemaakt en daarna een verfrissende douche genomen. Na de douche zijn we naar de naast gelegen camping gelopen om daar een biertje te drinken. De camping zag er oud uit. Het bier maakte niet lekker en rook ook iets wat muf. Phae ging vragen of hij ook iets anders had bleek dat ze om 21:00 uur sluiten. Dat was het inmiddels al geweest en na het afrekenen van maar liefst 6,20 euro ( Nederlandse eigenaar, Nederlandse prijzen???) zijn we terug gegaan naar de boerderij camping.

Het heeft vanavond in de verte geonweerd en de lucht was behoorlijk dicht getrokken maar hier is het droog gebleven. Das wel een fijne afsluiter van de kampeer vakantie. We hebben de afwasborstel na de afwas dan maar ook weggegooid. Hierna slapen we alleen nog in hotels waarvan morgen de eerste in Saalbach staat.