Slovenie

1 juli 2015 - Bohinj, Slovenië

Woensdag 1 juli.

De camping kwam langzaam tot leven.  Om pak en beet half 9 stond ik onder de douche. Phae werd daarna ook wakker en we hebben een bakkie gedaan bij de campingsnackbar. De engelse mensen kwamen ook een bakkie doen dus wij hebben er ook nog maar eentje genomen.

Phae heeft nog ff gedoucht. Bus ingepakt, dat waren alleen 2 stoelen en de trap en we konden vertrekken. Bij de eerste de beste grote supermarkt zijn we gestopt. Broodjes gehaald en eten voor vanavond en nog een fles kruskovac, de kuna’s moesten toch ook op.

We vervolgenden weg 8 en laatste stuk hebben we de snelweg genomen en reden zo Slovenië in. De Kroatische douane wilde nog wel even onze paspoort inzien maar de Sloveense douane keek met een half oog naar het paspoort maar hoefde ze verder niet meer te zien. Hoe verder we in Slovenië reden hoe Oostenrijks het aanvoelde. Bergen waren al gelijk hoger en alles oogde veel groener. Kroatië was ook groen maar dit was anders.

Het was vanaf de grens nog zo’n 100 km maar alleen maar binnendoor. Eerst nog over b wegen maar later over smalle en kronkelende bergweggetjes.  Heerlijk rijden maar het kost tijd.

Zo tegen 4 uur waren we op de getipte camping. Konden gaan staan waar we wilde. Geen afgebakende plekken en we vonden een plekje aan de rand vlakbij de beek en beschut onder de bomen. Vanavond hebben we de bbq aangestoken en ik heb eindelijk een was kunnen draaien die nu hangt te drogen.

Omdat Saalbach vanaf hier iets meer dan 3 uur rijden is vanaf hier blijven we hier waarschijnlijk staan tot zaterdag. We kijken het ff aan en zien het wel. In elk geval gaan we morgenmiddag kajakken. Vertrek en aankomst vanaf de camping.