hoe het begon

21 juni 2015 - Bleiswijk, Nederland

KROATIË 2015

De zomer vakantie van dit jaar gaat naar Kroatië en Oostenrijk.
Nadat we vorig jaar verregend zijn wilde we dit jaar een bestemming met zon, wel met de bus en daktent. Nu hadden we gehoord dat de plitvice meren erg indrukwekkend mooi zijn dus zijn we ons gaan verdiepen in kroatie. We waren er al snel achter dat Istrie ons iets te toeristisch is en Dubrovnik echt een heel eind rijden is.  Dus zou het iets daar tussen worden.

Het eerste plan was om te vertrekken op zondag ochtend. Te rijden naar Passau (Duitsland) en dan door te rijden naar de plitvicemeren
Nadat we de dag na hemelvaart lekker op een terrasje hadden gezeten. Hadden we bedacht dat we ook zaterdagmiddag konden gaan rijden zodra ik thuis was uit mijn vroege dienst.  Gewoon 2 tot 3 uurtjes, er al lekker op uit zijn. Dat betekende ook dat we op zondag verder konden rijden dan wat we van plan waren en dat het maandag we zou schelen in afstand.

We rijden redelijk op de bonnefooi. Het enige wat we geboekt hebben is een camping bij Trogir voor 4 nachten en 4 nachten een hotel in Saalbach (Oostenrijk)
Het leek Dirk ook superleuk om met ons mee te gaan en die komt nu met het vliegtuig naar Oostenrijk. Heeft een kamer kunnen boeken in het hotel waar wij ook verblijven en rijdt met ons mee terug. Tijdens een garage doorzak avond kwamen we tot het idee dat het mssn wel leuk is om de warsteiner bierbrouwerij te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan. Op de terugreis gaan we daar langs en overnachten we nog in 2 hotelletjes in Duitsland. Dan zullen we op vrijdag 11 juli weer thuis zijn.

De route gaat ongeveer zo worden:
•    Duitsland
•    Mortschach (Oostenrijk)
•    Saalbach (Oostenrijk)
•    Warstein
•    Thuis

En de afspraak die we hebben gemaakt. Bij regen rijden we door of boeken we een hotel. Ga dan ook mijn winterjas dit jaar niet meenemen ;)