Op de campng

28 juni 2015 - Trogir, Kroatië

Zaterdag 27 en zondag 28 juni

We zitten inmiddels aardig in de vakantie modus. Geen idee van tijd meer. Opstaan als je wakker bent en eten als je trek krijgt.

Zaterdag zijn we in de loop van de dag naar trogir gelopen. Das een kwartiertje dus valt reuze mee. Daar door het oude centum gelopen en gekeken of we bar Galion konden vinden. Daar moeten we ons maandag melden voor onze kookworkshop en vonden het wel prettig als we alvast wisten waar die zat.

Nadat we die gevonden hadden zijn we naar de markt gelopen. Ze verkopen daar groente, fruit en olie. Aan de buitenkant staan nog een tig kramen met toeristische zooi. Ijsje gegeten, beetje groente voor het avond eten gehaald. De vismarkt was al schoongemaakt dus helaas voor phae geen vis.  Dan beide maar hete kip eten. Er was ook een slager / polier maar omdat het zo warm was hebben we maar besloten om kip in de supermarkt om de hoek van de camping te kopen. Na nog een drankje gedaan te hebben, hebben we de watertaxi terug genomen. De halte is aan het, voor ons gezien, einde van de boulevard dus nog stukje terug gelopen voor we weer op de camping waren.

Ff lekker douchen en een was draaien. Althans dat laatste was de bedoeling tot ik het muntje in het verkeerde apparaat stopte, de droger. De camping wilde niet mee werken om dit weer recht de breien en wij wilde geen nieuw muntje van 40 kuna’s kopen dus dan maar niet wassen.

’s Avonds hebben we hete kip gegeten. Ik vind een voordeel van koken op de camping dat je rustig aan moet doen. Op het gemak alles zittend snijden. Water duurt een tijd voor het kookt en dat alles lekker buiten met de ondergaande zon en een koud pilsje.
Rest van de avond bijzonder weinig gedaan en toen we de muggen zat waren zijn we naar bed gegaan.

We werden op een gegeven moment wakker. Ehhhh is dat regen. Ja dat was regen. Dus er ff uit om de tarp binnen te halen anders zou het misschien wel een bad kunnen worden. Gelijk ff de stoelen ingeklapt en onder de bus gelegd en de handdoeken van de waslijn gehaald. Daarna weer heerlijk geslapen.

Phae was vroeg wakker en is er uit gegaan om verder te slapen op het stand. Nadat ik wakker was hebben we het ontbijt meegenomen naar het strand en daar lekker koffie dronken en een boterham gegeten. De rest van de dag hebben we weer bijzonder weinig gedaan. Tussen de middag lekkere bouillon gedronken, gisteren hadden we van het water waar we de kip in hadden gekookt een bouillon gemaakt.
Einde van de middag nog een buitje gehad maar was weer zo droog. Vanavond hebben we maca gemaakt en dat smaakte ook weer prima. Nu weer verder met niks doen ;)