Trogir

27 juni 2015 - Trogir, Kroatië

Donderdag 25 juni en vrijdag 26 juni

Het is donderdag gelukt om uit te slapen. Om half 12 zaten we aan een broodje wat ik net daarvoor gehaald had in het dorpje.
Vervolgens hebben we een stukje gelopen richting de haven. Het is een haven voor plezierschepen. Lagen diverse soorten en maten.  We hebben daar een bakkie gedaan en terug zijn we over het strand gelopen wat soms alleen nog bestond uit rotsen. Bij een strandtentje nog een bakkie gedaan en toen terug naar het appartement. Inmiddels was het over 3en geworden en zijn we richting het kiezelstrand gegaan. We hebben 3 uurtjes op het strand vertoefd. Moet zeggen het ligt niet lekker maar ook niet heel vervelend die kiezels.

Na het douchen zijn we weer richting het dorpje gelopen. Daar hebben we gegeten. Phae had grote garnalen met een soort pittige tomaten olie en ik had een cordon blue. Beide smaakte heerlijk. Om een uur of 10 begon het te waaien dat we besloten om terug te gaan. Bij het vragen van de rekening kregen we nog een drankje van het huis. Kroatische snapps heet Rakija en daar zijn weer diverse smaak varianten in. Het werd er een met een perensmaak en dat heet Kruskovac. Dat was lekker. Super zachte smaak en tikkeltje zoet. Alsof je een gesmolten peren ijsje aan het drinken was ;)
Terug in het appartement waaide het nog steeds flink. Was wel blij dat we niet in de daktent lagen. Spullen bij elkaar gepakt en wekker gezet. Morgen moeten we om 10 uur uit het appartement zijn.
Vannacht is het alleen maar meer gaan waaien, niet normaal meer.

Om even voor 10 uur reden we weg. Onze volgende bestemming was maar iets van 80 km rijden. Binnendoor zou dat zo’n 1 ½ uur zijn. Maar we moesten nog ontbijten en boodschappen halen. Uiteindelijk reden we om 13:00uur camping Rozac op wat vlakbij Trogir ligt. Hier blijven we 4 nachten staan en hadden een kampeerplek gereserveerd aan het strand. Was de laatst beschikbare plek dus we waren super blij dat we gereserveerd hadden. Omdat we hier wat langer blijven hebben de tarp uitgespannen, keuken uit de bus gehaald, zitje gecreëerd enzo. Zo komen we de dagen wel door. Eerst zijn we nog een beetje in de schaduw gebleven en rond 4 uur zijn we 10 meter verplaatst naar het strand. We vinden het water nog net ff te koud maar veel mensen denken daar toch anders over brrrrrrr.

We hebben ‘s avonds zelf wat eten gemaakt, nou ja gemaakt..... Opwarmen was het. Soep uit een zak en knakworsten. Beide smaakte ons beide niet. Morgen maar wat maken met wat verse producten dus zullen we naar de markt in trogir gaan. Later op de avond nog een stukje gelopen. Camping zit aan het begin van het dorp en verderop is een soort boulevard dus die ff heen en weer gewandeld. Nog even een drankje gedaan. Was de duurste tot nu toe van de vakantie. 15 kuna’s (2euro) voor een flesje van 0,33. Daarna terug richting de camping en daar nog een drankje gedaan uit onze eigen koelbox

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel:
    28 juni 2015
    Lijkt me heerlijk, slapen aan het strand,
    wakker worden en dan zo met je blote voeten door de branding lopen.
    Het geluid van de golven als je in je bed ligt.
    De harde wind is waait ook hier irritant veel,
    alhoewel Atse het gisteren handig vond bij de BBQ, hoefde hij niet zelf te wapperen.
    Phaedrus werd wel gemist als vaste BBQer op Lises verjaardag, het was rustig en gezellig, in de ochtend 6 kindertjes en 's middags de grootouders.
    We zien uit naar jullie ervaringen, hopelijk mooi weer
  2. Wiep de haan:
    28 juni 2015
    Wat een leuke blog is dit, wij kijken er iedere dag naar uit om jullie belevenissen te volgen!!!! liefs van ons