Kroatie nabij plitvivemeren

22 juni 2015 - Plitvica Jezera, Kroatië

Maandag 22 juni

We waren vroeg wakker want ze zijn aan het verbouwen in het hotel. Uur of 8 gewekt van boor, slijp en zaag geluiden. Dan maar er uit. Op ons gemakt de spullen gepakt en ontbeten. Om 9:45 uur zaten we in de auto.

Er ontstonden zich 2 problemen. 1 was dat een lampje van de auto kapot was. Nieuw lampje bij de pomp gehaald en het probleem was snel verholpen. Het andere euvel was dat de Kroatië niet in de navi staat. Nu kan ik prima kaart lezen en hebben we ook een prima kaart bij ons maar met navi rijdt het gewoon een stuk relaxter. Gelukkig hebben we ook onze eigen navi meegenomen en die heeft wel de kaart van Kroatië. Alleen de zuignap staat nog thuis dus lang leve ducktape :).

Na een voorspoedige reis waarbij het gelukt is om de tolwegen in Slovenië te omzeilen reden we om 15:15 uur bear kamp op. Het is een kleine camping waar we prima staan voor 150 kuna’s (ong 20 euro) incl douche wifi en stroom voor 1 nacht. Vandaag hebben we totaal 441 km gereden. Onderweg in Slovenië hebben we nog een kopje koffie gedronken voor wel 2 hele euro’s totaal met een goed glas water erbij. Onder weg hebben we de pizza die we gisteren over hadden opgegeten.

We hebben bij een restaurant in de buurt gegeten. Mix-grill voor 2 personen en het was erg lekker. Morgen gaan we de plitvice meren bezoeken. Omdat het weer aan het einde van de middag zal gaan omslaan gaan we waarschijnlijk nog even 1,5 uur rijden land inwaarts waar de voorspellingen nog wel oke zijn.