Plitvice en Rijden door het binnenland

24 juni 2015 - Muškovci, Kroatië

Dinsdag 23 juni
Nadat we gisterenavond terug kwamen bij de camping werden we gewenkt door de meneer van de camping. We liepen naar hem toe en er zaten nog meer campinggasten aan de tafel bij hem en we kregen een drankje aangeboden. Dat werden er meer en het werd al snel laat maar gezellig. Gezelschap was divers. Dame uit Amerika die op Europatour was. Een stel op de motor, hij kwam uit chili en zij kwam uit Frankrijk maar woonde Amerika en een stel met een 4x4 bus uit Frankrijk.

Om 8 uur werd ik wakker, niet dat ik genoeg had geslapen maar mijn blaas was overvol. Er maar uit gebleven en ff onder de douche gestapt. Daarna koffie gemaakt en eieren gebakken. Alles weer ingepakt en rond 10:00 uur reden we de camping af richting de plivice meren. Dat was maar een klein stukje. Om half elf liepen we het park binnen. Voor we binnen waren hadden we de eerst attractie al gezien. Groep Chinese vrouwen in een soort katoenen pak. We hebben ze omgedoopt tot Chinese imkers ;). Helaas geen foto van kunnen maken.

We hebben route B gelopen. Het was erg mooi. Foto’s zeggen meer dat ik hier kan uitleggen. Alleen de blauwe kleur was in het echt veel blauwer om te zien. Zijn met een bootje het grote meer over gestoken en vanaf daar met een bustrein weer richting de ingang gebracht. Vanaf daar was het nog een klein stukje boven langs lopen waar je goed uitzicht had op de meren en watervallen waar we langs zijn gelopen.

Rond half 2 zaten we weer in de auto op weg naar camping am wasserfall. Erg toepasselijk na de dag van vandaag alleen was het wel zo’n 100 km verder. We zijn door het binnenland gereden en het landschap was er verrassend. Veel bergen en valleien. Was een mooie route. De camping was een soort grasveld met in midden een afwas open huisje. De camping had als afscheiding een muur en een hek waar aan de andere kant ook een grasveld was waar je ook kon kamperen. Daar stond niet niemand en terrein was ook niet echt vlak. Op onze camping stond nog 1 andere tent en een camper. De tent was van een Kroatisch stel die voor 4 dagen vanuit Zagreb naar het binnen land waren gekomen om te wandelen. Ze hebben ’s avonds nog een biertje bij ons gedaan. Hij kwam uit de streek maar woonde al lang in Zagreb. Hij is arts en is na de oorlog min of meer verplicht geworden om in de streek terug te komen. Nadat hij zijn eigen team kon samenstellen had hij geen andere keus om terug te gaan. Hoe lang hij daar is geweest weet ik niet.
Toen het begon te druppelen zijn hun naar hun tent gegaan en wij naar bed.