Omis

24 juni 2015 - Omis, Kroatië

Woensdag 24 juni

Aflopen nacht heeft het flink geregend en was het hard gaan waaien, niet normaal meer. Ik ben ook vaak wakker geweest en heb uiteindelijk tot 09:45 uur geslapen. Veel in te pakken hadden we niet en ik had ook geen zin om alles om koffie te zetten bij elkaar te zoeken. Thee enzo hadden we wel bij de hand dus bakkie thee gedronken.

Afgerekend en om 10:30 uur reden we weg van camping. Na een half uur waren we bij een groter dorp waar we een bakkie hebben gedronken.  Onze bestemming voor vandaag was Omis. Of we daar ook zouden overnachten moesten we nog ff bekijken wat de weerspelling was niet al te best. Onderweg een paar druppels gehad en aangekomen in Omis was het droog maar behoorlijk bewolkt. Hebben een rondje gelopen en in de oude centrum wat gegeten en gedronken. Daar ook besloten om een appartement te boeken voor 2 nachten.

Op een half uurtje rijden hebben we iets gevonden.  Het is een klein appartementje met balkon. Zeezicht is alleen niet optimaal maar we zitten tenminste niet tegen een blinde muur aan het kijken. Vlakbij is een kiezelstrandje en diverse restaurantjes. We hebben gegeten bij restaurant aan het kiezelstrand met uitzicht op zee.

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet echt. Wordt waarschijnlijk uitslapen en voelen hoe een kiezelstrand ligt......

1. Nel:
    25 juni 2015
    Hoi Margriet & Phaedrus,

Erg leuk om dagelijks jullie reisverslag te lezen.Voor jezelf is het ook leuk omdat direct te
    doen, als je er mee wacht tot je weer thuis bent ben je vaak al een heleboel details vergeten.
    Verbazingwekkend dat sommige plaatsen waar jullie nu zijn, inmiddels cultureel erfgoed geworden zijn. Wij tuften daar 40 jaar geleden langs, was gewoon een afgelegen plek waarvan we dachten; wat mooi hier.
    Gelukkig is het allemaal bewaard gebleven en hopelijk voor de toekomst veilig gesteld.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal.
    Nel